Selasa, 21 November 2017

DIALOG ENGLISH




Group Name: 1. Gitri Aprilia Anggraini
                         2. Nindi Selviani Risti
                         3. Desy Fitri
Task: English Dialog

Dialogue of our conversations from introductions, future ideals / dreams , favorite foods, and friends!

ENGLISH!
(Meeting at Radank House)

Desy: Hai friends, if I may know you!

Nindi: Hi, I am Nindi and this is my friend Gitri.

Gitri: Hi, I'm Gitri.

Desy: Hi, I'm Desy. Ok, this is our first meeting, and I think it's good to know each other. I want you, Nindi, to start first.

Nindi: All right. My name is Nindi Selviani Risti. Most of my friends called Nindi. I live at j
alan Tanjung Raya II Gg. Tri Sakti No. 777.

Desy: Ok, it looks like I need more information about you. What is your hobby, your favorite food? and if I may ask what you want in five years to come.

Nindi
: I love reading, writing, exercising, my dream is to build a bright young generation, my favorite food is sweet martabak, a frequented place on TOSS and my favorite is Go Green.

Desy: Hmm, that is an interesting hobby. It is a noble aspiration. I also like that place TOSS and my favorite menu is Silverqueen milk. GOOD. Thank you Nindi, Gitri. Tell me about yourself.

Gitri: I Gitri full name is Gitri Aprilia Anggraini. I live at j
alan. Martadinata Gg. Pala 2, My hobbies singing, dancing, Jogging. My dream became a teacher. My favorite dish is also a sweet martabak and a favorite place that I usually visit at TOSS and my favorite is Dairy Cheese, usually I go with Nindi.
Desy: Ok now it's my turn Desy, you guys can call me Desy. My full name is Desy Fitri. I live at Jalan. Karet Comp. Karet Cemerlang. Oiya, I like to sing and dance also like Gitri.
Oohhh by the way how did you two meet and more familiar?

Gitri: We have been friends since PAMB and become new students at Tanjungpura University, and there was also the first meeting with PIPS Student Association and we both started close.

Nindi: Well, that's it and we're both now more intimate, do you want to be our best friend?

Desy: Do you really want to accept me as a friend of both of you, if true I am very grateful, because you both willing to accept me.

Gitri: Of course, why not? do not feel as awkward as we are yaaa ...

Desy: Thanks guys you are very good even though we just met you guys have received me well.

Nindi & Gitri: See you again

Desi: Daaa ... See you again

INDONESIA!
(Pertemuan di Rumah Radank)

Nindi: Hai, saya Nindi dan ini teman saya Gitri.

Gitri: Hai, saya Gitri.

Desy: Hai, saya Desy. Ok, ini pertemuan pertama kita, dan saya pikir ada baiknya mengenal satu sama lain. Saya menginginkanmu, Nindi, untuk memulailah terlebih dahulu.

Nindi: Baiklah. Nama saya Nindi Selviani Risti. Kebanyakan dari teman-teman saya  memanggil Nindi. Saya tinggal di jln Tanjung Raya II Gg. Tri Sakti No. 777.

Desy: Ok, sepertinya saya butuh informasi lebih banyak tentang kamu. Apa hobi kamu , makanan kesukaan kamu ? dan kalau boleh saya bertanya apa keinginan kamu di lima tahun yang akan mendatang.

Nindi: Saya suka membaca, menulis, berolahraga, mimpiku adalah membangun generasi muda yang cerdas, makanan kesukaanku adalah martabak manis, tempat yang sering dikunjungi di TOSS dan favoritku adalah Go Green.

Desy: Hmm, itu adalah hobi yang menarik. Ini adalah cita-cita mulia. Saya juga menyukai TOSS tempat itu dan menu favorit saya adalah susu Silverqueen. BAIK. Terima kasih Nindi, Gitri. Ceritakan tentang dirimu.

Gitri: Saya Gitri Nama lengkapnya adalah Gitri Aprilia Anggraini. Saya tinggal di jln . Martadinata Gg. Pala 2, Hobi saya menyanyi, menari, Jogging. Mimpi saya menjadi guru. Hidangan favorit saya juga merupakan martabak yang manis dan tempat favorit yang biasanya saya kunjungi di TOSS dan menu favorit saya adalah Dairy Cheese, biasanya saya pergi bersama Nindi.

Desy: Ok sekarang giliran saya Desy, kalian bisa memanggil saya Desy. Nama lengkap saya adalah Desy Fitri. Saya tinggal di Jln. Karet Komp. Karet Cemerlang. Oiya, saya suka bernyanyi dan menari juga seperti Gitri.
Oohhh ngomong-ngomong bagaimana kalian berdua bertemu dan lebih akrab?

Gitri: Kami telah berteman sejak PAMB dan menjadi mahasiswa baru di Universitas Tanjungpura, dan saat itu juga ada pertemuan pertama dengan Himpunan Mahasiswa PIPS dan kami berdua mulai dekat.

Nindi: Nah, itu dia dan kami berdua sekarang lebih akrab, apakah kamu ingin menjadi sahabat kami?

Desy: Apakah kalian benar-benar ingin menerima saya sebagai teman kalian berdua, jika benar saya sangat bersyukur, karena Anda berdua bersedia menerima saya.

Gitri: Tentu saja, kenapa tidak? jangan merasa canggung sama kita yaaa ...

Desy: Terimakasih kalian sangat baik meski kita baru bertemu kalian sudah menerima saya dengan baik.

Nindi & Gitri: Sampai bertemu kembali

Desi: Daaa ... Sampai bertemu kembali






Tidak ada komentar:

Posting Komentar